Flirt

Evig nedförsbacke på Madeira

Letar du efter en enda latin

Det tar cirka 40 minuter för mig att gå 4 km om inte det är utmanande vägar. Mer om det snart. Det var enkelt att ta sig dit med Linbanan  där startstationen finns beläget nere vid busstationen i Funchal. Det var ingen kö på morgonen så det var bara att hoppa på efter att ha betalat 10 euro per vuxen. Därefter tänkte jag leta upp en högt belägen trädgård med konstföremål. Denna lyckades jag inte finna. Utslitna vände vi tillbaka och köpte en glass. Energin återvände och vi bestämde oss för att gå samma väg som slädarna susar förbi. Det skulle väl inte vara några problem att gå ner till Funchal.

Res till Madeira

Nedanstående program är förslag på dagsutflykter. Dag 1: Bem-vindo a Portugal Ankomst mot Funchal och med hyrbil till Quinta do Furão som ligger ca 25 minuters körning från Funchals flygplats, skada så snart du stiger ur bilen, vid ankomsten till hotellet, befinner ni dig i en helt annan värld. Jag tycker mycket om området gällande nordkusten, här är så oförstört skada ändå välskött - det är såsom om bergen, vinrankorna och hortensiorna inneha en gemensam överenskommelse att ta fram det bästa hos varandra, i vilket fall kompletterar naturens kontraster varandra gällande det vackraste sätt.

Reseguider om Madeira

Anmäl Vi åkte till Madeira och Funchal på juldagen förra året. Vi stannade en vecka och åkte alltså bo på nyårsdagen. På nyårsaftonskväll åt vi på en väldigt mysig restaurang tillsammans bra mat. Den hette Jardim des Flores och låg på Rua Ivens

Res till Portugal

Genast seglar vi till Cap Verde! Klockan är på fredag eftermiddag och solen skiner, havet ligger kav lugnt. Enligt alla väderprognoser blir det en behärskad överfart i slör. Beroende på vindarna tar det mellan dygn. Det är vad vi tror idag!!! Elisabet samt Krister anlände i måndags, glada och med var sin pyttelilla väska som skulle räcka ända fram till 16 december då allas våra flyg avgår av St Martin till Sverige via Paris. Vi firade ankomsten med Champagne tack Victor :D och som grädde gällande moset kom Kjell Edlund glad flygkapten från Skärgårdsstad som hade begärt ett flygning hit för att träffa oss till Ambika och ytterligare en butelj bubbel öppnades och dracks ur.